Franchise mulighed – 5 overvejelser

Ud over de mange spørgsmål, som du bør stille til en potentiel franchisegiveren, og de mange spørgsmål, de bør stille til dig, er der flere andre overvejelser for dig at bestemme din kompatibilitet med en bestemt Franchise-system. Hvis du vil være at komme ind i forretninger med en person med mål at skabe en enestående fremtid sammen, skal du dække flere baser end blot de grundlæggende spørgsmål at forstå, hvordan virksomheden gør penge. Der bliver i sidste ende vigtigt naturligvis, men flere generelle betragtninger vil være nødvendigt for dig at analysere samt, hvis du virkelig ønsker at forstå din potentielle “strategisk-partner”.
Franchisegiverens kvalifikationsordning
En af de første ting du bør stræbe efter at forstå er udviklingsniveau, som franchisegiverens kandidat kvalifikationsordning har nået. Din første reaktion at der kunne være ‘Hvorfor jeg bekymre sig om en Franchise kvalifikationsordning-jeg er kun interesseret hvis jeg får en Franchise eller ikke?’ Jeg vil foreslå, at du skal bekymre os meget.
Efter alt, hvis kvalifikationsordning Franchise kandidat ikke har været veludviklet, kan det være en refleksion på virksomheden af franchisen selv. Det vigtigste aktiv for enhver Franchise-system vil være borgerne, herunder både franchisetagere, og franchisegiver personale. Næsten alle virksomheder vil bekræfte dette for at være tilfældet. De siger det selv om de ikke mener det. De siger det selv om de ikke rent faktisk sætte systemer for at sikre de tilføje de bedste folk, og give næring til deres udvikling over tid. Så hvordan kan du bestemme, hvis sætningen svarer udførelsen?
Hvis folk er det vigtigste aktiv, ville det følge, at systemet af konstatering, kvalificerende og tildeling af franchise til de bedste franchisetagere vil være et godt gennemtænkt og veludviklet system. Hvis der er ingen formelle trinvis system til at levere oplysninger til begge parter kan det være en indikator for at der er noget galt.
Et godt system vil være i stand til at give dig regelmæssige oplysninger for at hjælpe dig med at træffe en informeret forretningsmæssig beslutning om at deltage som franchisetager. Det bør også give franchisegiveren oplysninger om dig til at hjælpe dem med at træffe en informeret beslutning. At beslutning skal være, om man kvalificerer sig som nogen kan de beskrive som en af deres vigtigste aktiver.
Hvis systemet ikke giver mulighed for en trinvis, er ikke give og tage, system informationsstrøm, så måske de andre forretningssystemer i franchisen så godt udviklet som repræsenteret enten. Informationssystemet bør ikke være så hurtige, at du er overbelastet, men det skal være stabil nok, at du kan fortsætte med at vurdere, og levere oplysninger, i et tempo, der giver mening for begge parter.
Hvis systemet er alt for hurtigt, for eksempel hvis du får offentliggørelse dokumenter inden for den første uge af due diligence processen før mange andre ting er vurderet, vil jeg foreslå, der er noget galt. For at haste er at fejle. Hvis systemet er for langsom, få ikke du på den anden side en ægte smag for virksomheden på grund af flowet sporadiske natur. Kultur er vigtig, og en lind strøm af data vil give dig en bedre fornemmelse for kulturen i virksomheden end handel oplysninger hver tre uger for en seks-måneders periode. Hvis du ikke ønsker for at træffe en beslutning med 30 til 120 dage, vil jeg foreslå, at du venter indtil du er til punkt, før du deltage fuldt ud i en Franchise kvalifikationsordning. Det betyder ikke at du skal være i virksomhed i denne tidsperiode, kun at du gerne vil træffe en beslutning inden for denne tidsramme.
Nogle systemer vil omfatte en trinvis system hvor du vil modtage oplysninger fra en franchisegiveren, og derefter bliver du bedt om at give nogle oplysninger til dem. Når du angiver oplysninger, vil derefter franchisegiveren sende dig yderligere data til at hjælpe dig få mere intim viden… og så videre. Årsagen til denne type af system, som jeg vil dømme for at være ideelle, er, at hver enkelt af jer illustrerer engagement i processen. Dette er en vigtig faktor for franchisegiveren at afgøre, fordi det er en god indikator for dem at du vil kunne følge og bruge et godt system til din fordel. Det er, hvad Franchising handler om. Franchisegiveren har investeret en betydelig mængde af tid og penge at udvikle et gennemprøvet system, der er designet til at tjene alle interessenter et maksimalt afkast. Franchisegiveren skal derfor fastslå, at hver ny franchisetager er villig og i stand til at følge et godt system. Hvad bedre sted at starte end grundlæggende evalueringssystemet.
I dagens verden, skal at systemet bruge forskellige medier til at kommunikere med dig, herunder e-mail, telefon, post eller kurer, Internet, personligt osv. Igen, vil dette vise franchisegiverens anvendelse af eksisterende teknologier og metoder til at virkelig få dig at kende, og at forblive opdateret i et stadigt skiftende globale miljø.
Hvis franchisegiveren ikke har en god trinvise informationsstrøm og påpasselighedsordning bør at alarmklokke i dit hoved gå ud.
Kommunikation med eksisterende franchisetagere
En af de vigtigste kilder til værdifulde oplysninger vil være de eksisterende franchisetagere. Franchisegiverens system bør omfatte tilgængelige eksponering for alle franchisetagerne. Først og fremmest i de fleste jurisdiktioner, hvor videregivelse dokumenter der kræves, er en af de krævede oplysninger en komplet liste over alle franchisetagere, herunder kontaktoplysninger.
Hvis du får en fornemmelse som en franchisegiveren nedslående du kommunikere med visse franchisetagere – Tja, der er at alarmklokke igen.
Det er ikke til at sige at alle franchisetagere vil være glad, eller at alle vil være store operatører. I virkeligheden, de fleste systemer har utilfredse eller mislykket franchisetagere. Det vil være vigtigt for dig at tale med øverste trin på rangstigen, de midterste række mennesker og de fattige kunstnere. Testen bør være at identificere de faktorer, der adskiller grupperne. Derefter finde ud af hvordan du er mere som den succesfulde mennesker, og hvordan du er ikke som mislykkede folk.
Det vigtigste punkt er, at en franchisegiveren har et system til at tillade effektiv adgang til alle franchisetagerne. Nogle franchisegiverne vil give e-mail spørgsmål for at sende til alle franchisetagerne plus bede dig om at ringe til din egen prøve fra den komplette liste. Andre danner for telefonmøder med flere franchisetagere. Andre vil give for Discovery Days herunder eksisterende franchisetagere. Telefonmøder og Discovery Days vil naturligvis omfatte ‘gunstige’ franchisetagere. Det ikke betyder, at disse processer ikke er meget nyttigt – nødt du bare til at indse, hvem du beskæftiger sig med.
Andre franchisegiverne vil bede dig om at tale med mennesker i dit geografiske område. Eller folk med lignende baggrund. Alle disse ting giver mening, men du skal sørge for at du også har mulighed for at kommunikere med enhver eksisterende franchisetager, og ikke kun de foreslåede udsnit. Du vil kunne dømme franchisegiverens åbenhed gennem deres reaktioner i denne proces.
Lydhørhed
Denne ene er temmelig simpel, men meget vigtigt. Hvis franchisegiveren svarer på dine henvendelser hurtigt og effektivt, er det nok en god indikator for slags lydhørhed virksomheden udfører som helhed. Der bliver naturligvis meget vigtigt når du kræver støtte når du blive franchisetager.
Hvis en franchisegiveren tager flere dage at komme tilbage til dig efter din indledende undersøgelse, bør du tage det som et advarselssignal. Hvis de ikke reagerer på en effektiv og professionel måde til din e-mail og telefon forespørgsler, som du går igennem processen, betyder det sandsynligvis, at de ikke kører en stram skib.
Et system, der reagerer næsten øjeblikkeligt, og derefter starter du på en trinvis informationsstrøm, herunder personlig kontakt, bør være, hvad du leder efter i form af lydhørhed.
Ansigt til ansigt møde
System for vurdering for begge parter bør omfatte en ansigt til ansigt møde. Efter alt, forsøger du at bestemme, hvis du ønsker at komme ind i business sammen i 5, 10, 15 eller flere år. Hvis en franchisegiveren ønsker du at tilslutte sig systemet uden en ansigt til ansigt møde, giver ikke det virkelig mening. Vil du starte et partnerskab business uden at mødes med din partner? En Franchise er ikke en faktiske partnerskab, men bør gælde de samme kriterier. Det burde faktisk gælde franchisegiveren lige så meget som at du. Så hvis dette møde ikke er en del af processen, systemet er ufuldstændige.
Der er flere måder for ansigt til ansigt møde finder sted. Mange franchisegiverne har udvikling personale, som vil møde dig i dit samfund eller en bekvem placering for begge parter. Nogle franchisegiverne kræver et hovedkontor besøg. Andre vil være vært Discovery Days, enten på deres hovedkontor eller på et regionalt grundlag. Alle disse metoder er fint, så længe du har lidt tid for nogle one-on-one interaktion.
Jeg spurgte engang en mentor af mine når vores virksomhed først begyndt at tilbyde Franchises, om den bedste metode til at bestemme, at ‘lige’ match. Han sagde til mig at den ultimative test om du ville være villig til at have personen for en grill i din baghave. Selvfølgelig, der er mange andre faktorer, men hans pointe var, at det bør være en person, du ønsker at være i erhvervslivet med, og ville nyde deres selskab.
Det ansigt til ansigt møde bør også omfatte en invitation til din ægtefælle til at deltage. I virkeligheden, kræver nogle systemer ægtefælle til at være til stede. Igen, er det fornuftigt at medtage ægtefæller på stadiet opdagelse, fordi den endelige beslutning at starte en ny Franchise forretning vil blive fokuseret på opbygning af familie drømme, og giver familie sikkerhed for fremtiden. Hvis en ægtefælle ikke er fuldt ud klar over og komfortable på den beslutningsfase, kan det skabe vanskeligheder ned ad vejen, som du opbygge virksomheden.
Det vigtigste punkt er, at hvis en ansigt til ansigt møde er ikke en del af processen, ikke og din ægtefælle er velkomne til at deltage, processen er defekt.
Fælles tænkning
Jeg har ikke tænkt mig at tilbringe meget tid med dette punkt på nuværende tidspunkt, andet end for at sige, at hele processen med behørig omhu, for begge parter, bør være om fastlæggelse af om der er unified tænker. Mit råd er at træde tilbage i slutningen af processen og stille dig selv følgende spørgsmål: har processen hjælpe begge parter til at bestemme, hvis de har unified tænkning om business ved hånden? Hvis svaret ikke er ja, så har du enten fik mere arbejde at gøre, eller noget med systemet er ikke ret og du bør undersøge alternativer.
Franchising er om at finde de rigtige strategiske partnerskaber begge parter kunne trives på et højere niveau sammen end de ville, hvis de var ikke til at indgå en aftale om at gøre forretninger sammen.
Du skal være fortrolig med begrebet Franchising, selv. Det er en franchisegiveren strategi at trænge ind og dominere en markedsplads. Du har fået til at være komfortabel med franchisegiverens strategier til at gøre netop dette. Hvis de giver mening for dig, kan det være en stor ride i at opnå succes sammen.
Du skal vurdere dine behov, ønsker og begær for at sikre, at de kan blive mødt med en succesfuld Franchise i systemet. Du skal bringe til overfladen alle din frygt, usikkerhed og tvivl til at bestemme hvis du kan løse dem med virksomheden og den fremtid, du kan oprette. Det værste du kan gøre er, efterlade dem begravet.
Endelig kan du se dig selv at nå dine mål, drømme og mål ved at drive en succesfuld virksomhed i franchisegiverens system? Franchise hjælper dig med at nå disse mål og drømme?
For at modtage en gratis kopi af en E-bog med titlen “Franchise mulighed – at træffe den rigtige beslutning” af Dennis Schooley, e-mail denne anmodning til corp@schooleymitchell.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.