Svindlere bruger bedre Business bureauet navn at begå svindel

Better Business Bureau for nylig udsendt en national alarm for at advare forbrugerne og virksomhederne om to tvivlsomme operationer, der fejlagtigt bruger navnet BBB til fidus ofre.
En virksomhed begår en advance fee lån fidus at mål forbrugere og virksomheder med dårlig kredit poster. Det har fastsat som en reference fiktive BBB telefonnumre, som er besvaret af repræsentanter, der fejlagtigt hævder at være med Better Business Bureau og give en positiv rapport om den pågældende virksomhed.
Den anden enhed, der synes at være en telefonsælger, er at kontakte lokale forretninger, falsk angivelse for at være fra BBB og anmoder om en klage eller opdatere BBB filer. Telefonsælger provenuet til at stille spørgsmål, der intet har at gøre med BBB business og blade som en kontakt nummer 1.800.CALL. BBB.
“Bureauer over hele landet melder opkald fra ofre. Disse svindlere bruger fejlagtigt navnet Better Business Bureau til at forsøge at opnå troværdighed med potentielle ofre,”sagde Ken Hunter, formand og administrerende direktør for Rådet for bedre Business-bureauer. “Vi opfordrer folk til at dobbelt-tjekke med deres lokale BBB når de modtager en tvivlsom telefonopkald eller se BBB navnet bundet til en tvivlsom forfremmelse. Vi er nemme at finde i telefonbogen eller på internettet på”
Et selskab kaldet Kirkland Russell og Thomson (KRT), angiveligt beliggende i Houston, annoncerer lån til enkeltpersoner og virksomheder. KRT repræsentanter hævder, at virksomheden er medlem af BBB og foreslår, at interesserede kunder kalder fiktive telefonnumre til “sydvestlige Division af the BBB i Oklahoma City” og BBB af Metropolitan Houston til at anmode om rederiets BBB rapport.
“Firmaet bruger BBB navn som en shill for sin virksomhed. Disse er ikke BBB i Oklahoma City og Houston telefonnumre. Og hverken Præsidiet har udstedt en tilfredsstillende rapport på KRT. Selskabet har produceret og uddeler en falsk, glødende BBB pålidelighed rapport,”advarer jæger.
Efter klage til BBB fortæller KRT kunder, at de er blevet godkendt til et lån og skal sende et gebyr for “forsikring.” KRT anmoder om, at gebyret, ofte om $2.000, være forbundet til forskellige adresser i Canada og New York. Forbrugerne er forpligtet til at indsende personlige oplysninger, såsom CPR-nummer, bankkonto nummer og betale stubbe.
“Folk har ikke modtaget deres lån, eller har de haft deres penge refunderet,” BBB i Houston stater. Forbrugerne i Texas, Oklahoma, Florida og andre stater er blevet angrebet.
BBB ansatte har bekræftet, at der er ingen virksomhed ved navn Kirkland Russell og Thomas på virksomheden leveret adresse i Houston. Rådet for bedre Business-bureauer sendt et brev til KRT finanskoncern med hensyn til BBB varemærke overtrædelse og falsk reklame; Det har ikke modtaget et svar.
BBB advarer enkeltpersoner og virksomheder ikke at forudbetale for et lån og aldrig sende personlige, finansielle oplysninger til ukendt virksomheder.
BBB medlemmer i Arkansas, Californien, Georgia, Kentucky, Louisiana, Minnesota, Nebraska, Nevada, Ohio, Texas, Utah, og Washington har rapporteret, at de blev kontaktet af en individuel forklædt som en BBB medarbejder.
Der ringer generelt hævder at være ringe om BBB klage eller “opdatere” BBB filer. De forsøger at anmode om oplysninger, der ikke kræves normalt for at gøre forretninger med eller være medlem af BBB. Der ringer bede om navnene på forskellige ledere (leder af finansiering eller informationsteknologi) og antallet af arbejdspladser på denne virksomhedsplacering. Virksomheder har rapporteret, at der ringer blev uhøflig og brugt truende sprog Adspurgt om BBBS behov for sådanne oplysninger eller arten af klagen.
Personer, der forlader en 1.800.CALL. BBB (225-5222) som deres telefonnummer. Det telefonnummer, som ikke er ejet af BBB, er hele tiden travlt. Nogle virksomheder rapporterer, at kalderen gav navnet “Dave Sebastian”. Andre navne, der har været brugt er Claude Ashley og Frank. En caller talte med en udenlandsk accent.
“Virksomheder skal være klar over, at nogen repræsentanter fra BBB ville klart identificerer sig og lade en arbejdsgruppe foretage en opringning antal. Vi søger frivillige samarbejde med virksomhederne at løse tvister og ville ikke tøve med at give oplysninger vedrørende en klage,”sagde jægeren. “Hvis du modtager et opkald fra enhver, der repræsenterer BBB og er usikker på, deres ægthed, opfordrer vi dig ikke at videregive oplysninger og til at kontakte din lokale BBB straks.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.